Kajian Penerapan Sistem Informasi Pelayanan Pajak Reklame (Studi Kasus : Suku Dinas Pelayanan Pajak di Provinsi DKI Jakarta)

Penulis

  • Sulistiyah Sulistiyah

DOI:

https://doi.org/10.51998/jsi.v6i1.119

Abstrak

ABSTRACT - The successful application of information technology is very dependent on the acceptance of these technologies by the user as the user. This study entitled "Study Application Advertisement Tax Service Information System : A Case Study Tax Rate in Jakarta†.

Assessment of Information System Effectiveness Tax Service Advertising Agency case Study Tribe  Tax Service in DKI Jakarta Province. " This study aims to determine what factors are affecting the effectiveness of information systems for the detection of advertisement tax services, how the information system success model of DeLone and McLean's latest on the effectiveness of advertisement tax service information system, test the significance of a causal relationship between these factors in the model effectiveness advertisement tax service information system and to investigate how the level of effective use of information systems service advertisement tax. To find out how the level of acceptance of such technology for users using DeLone and McLean model using AMOS 7.0 software. The detailed model of DeLone and Mclean (2003) explains that in order to assess the success of an information system. The quality of the information system can be represented by the characteristics of quality information systems (system quality), quality of information (information quality), use of the system (use), user satisfaction of information system (user satisfaction), the influence of information systems on user habits (individual impact), and manfat impact on net-benefits (net benefits). The result showed that the Quality System in Information Systems Tax Service Advertising Rate At Tax Office in Jakarta Province still has not contributed to the Use of Information, User Satisfaction and Benefit Clean.

 

Intisari - Keberhasilan penerapan teknologi informasi sangat tergantung pada penerimaan teknologi tersebut oleh pengguna sebagai pengguna. Penelitian ini berjudul "Kajian Penerapan Sistem Informasi Pelayanan Pajak Reklame: Studi kasus Suku Pelayanan Pajak di Provinsi DKI Jakarta."Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui faktor-faktor apa saja yang mempengaruhi efektivitas sistem informasi untuk mendeteksi layanan pajak reklame, bagaimana model keberhasilan sistem informasi DeLone dan McLean terbaru pada efektivitas sistem informasi pelayanan pajak reklame, menguji signifikansi hubungan kausal antara faktor-faktor dalam efektivitas Model pajak reklame sistem informasi layanan dan untuk menyelidiki bagaimana tingkat penggunaan yang efektif dari sistem informasi pelayanan pajak reklame.Untuk mengetahui bagaimana tingkat penerimaan teknologi tersebut untuk pengguna menggunakan DeLone dan McLean Model menggunakan AMOS 7.0 software.Model rinci DeLone dan Mclean (2003) menjelaskan bahwa untuk menilai keberhasilan suatu sistem informasi. Kualitas sistem informasi dapat direpresentasikan oleh karakteristik sistem informasi yang berkualitas (kualitas sistem), kualitas informasi (kualitas informasi), penggunaan sistem (use), kepuasan pengguna sistem informasi (kepuasan pengguna), pengaruh sistem informasi pada kebiasaan pengguna (dampak individual), dan dampak manfat di internet-manfaat (keuntungan bersih). Hasil penelitian menunjukkan bahwa kualitas sistem dalam Sistem Informasi Pelayanan Pajak Iklan Tingkat Pada Kantor Pelayanan Pajak di Provinsi DKI Jakarta masih belum memberikan kontribusi terhadap Penggunaan Informasi, Kepuasan Pengguna dan Manfaat Bersih

 

Kata Kunci  : Sistem Informasi, Pelayanan Pajak Iklan, Model DeLone dan Mclean

Unduhan

Data unduhan belum tersedia.

Diterbitkan

2017-06-15